Katalog produktů
- Produkty
- Popis kategorie
- Rady a tipy
- Srovnávání

Systémy přivolání pomoci pro seniory a nemohoucí
Starší, nemohoucí nebo nemocní lidé vyžadují větší péči a častější pomoc svého okolí. Hlavně v kritických situacích nebo při zdravotních potížích. A to zejména žijí-li sami a chtějí využít svého práva na nezávislý život i ve stáří.
Avšak, ne zřídka se také stávají obětí různých násilníků a podvodníků vydávajících se za podomní prodejce. Pro jejich ochranu a zvýšení bezpečnosti lze využít moderní bezpečnostní systémy a emergency systémy pro přivolání pomoci, které dokáží rychle reagovat na kritickou situaci a zavolat pomoc okolí nebo kontaktovat osobu přes mobilní telefon.
Rychlé přivolání pomoci často zachraňuje život.
Jak pomáhají systémy přivolání pomoci
Modulární GSM Emergency systém pro přivolání pomoci dokáží velmi účinně pomoci v těchto situacích.
- Pomoc při zdravotních potížích
- Pomoc při upadnutí nebo náhlé nemoci
- Při přepadení a obtěžování
- Pomoc při požáru, unikajícím plynu čí přetékající vaně
- Hlídají pravidelný pohyb v bytě
- Připomínají pravidelné dávky prášků
- Jedním stiskem vytočí nastavená telefonní čísla
- Kontrolují krevní tlak a tep
Podrobnější členění kategorie
Systémy přivolání pomoci v nesnázích nabízejí vysokou variabilitu a možnost přizpůsobení jednotlivých funkcí podle požadavků uživatele, jeho hendikepu nebo zdravotního stavu. Zajistí rychlou a účinnou pomoc při všech nejčastějších problémech, které mohou u starších, nemohoucích nebo nemocných lidí vzniknout.
Jak fungují systémy přivolání pomoci
Systémy přivolání pomoci fungují na principu GSM sítě podobně jako mobilní telefony, dokáží při vzniklé kritické situaci zaslat informaci formou SMS na jakýkoliv mobilní telefon. SMS zpráva obsahuje text informující, o jakou událost se jedná. Rozlišíte tak volání o pomoc, pád na zem, požár v objektu nebo dlouhou absenci pohybu. Po SMS následuje upozornění prozvoněním. Tento systém vyžaduje SIM kartu jakéhokoliv operátora v ČR.
Nečekejte, až budete systémy přivolání pomoci potřebovat, to už může být příliš pozdě.
Systémy přivolání pomoci při zdravotních problémech a pro zdravotní péči jsou určeny pro seniory a lidi se zdravotním hendikepem. Těmto lidem umožňují žít nezávislý život i v pokročilém věku nebo v případě zdravotního omezení. Zajišťují jim totiž tolik potřebnou a včasnou pomoc, aniž by museli být stále v něčí přítomnosti nebo pod dohledem. Uživatel systému včasné pomoci se tak může cítit mnohem bezpečněji a to má velký vliv na psychiku osobnosti, zejména ve stáři. Zdravotní hledisko je totiž u starších a nemocných osob jedním z nejdůležitějších faktorů psychiky a tím i kvality života. Stačí jedna špatná zkušenost například s pádem a následným několika hodinovým ležením a čekáním na pomoc a postižená osoba již nikdy nebude cítit tak bezpečně jako před pádem a nebude prožívat stejně kvalitní a pohodový život.
Moderní systémy přivolání pomoci dokáží monitorovat velký okruh rizik číhající v domácnosti zejména samostatně žijících starších osob. V případě zjištění nějakého nebezpečí nebo při žádosti o pomoc systém okamžitě informuje registrovaná telefonní čísla a to ve formě popisu události. Následně lze seniora kontaktovat hlasovým voláním a zjistit bližší informace, případně přivolat zdravotní pomoc.
Jaké rizika monitorují systémy přivolání pomoci?
Typ rizik, která jsou monitorována systémem přivolání pomoci, jsou dána centrální jednotkou a zejména typem připojených detektorů. Ty zajistí hlídání a přenos informace na centrální jednotku systému pro zajištění pomoci. Ta již informuje okolí a zajistí pomoc Lze hlídat tyto události:
- Přivolání pomoci při stisku tísňového tlačítka.
- Přivolání pomoci při pádu osoby na zem.
- Přivolání pomoci při vzniku požáru nebo úniku plynu nebo vody.
- Monitoring krevního tlaku a pulzu
- Hlídání mezních hodnot zdravotního stavu
- Zajišťuje dávkování léčiv v nastavené časy.
- Monitoruje denní režim a informuje o odchylce od něj.
Ovládání systému a komunikace s monitorovanou osobou
Vzhledem k tomu, že monitorovaná osoba bývá vyššího věku a ve většině případů ovládá moderní technologie jen velmi omezeně, jsou systémy pro přivolání pomoci navrženy tak, aby vyžadovali minimální obsluhu. Ve většině případů je nutno systém přivolání pomoci pouze nastavit na počátku užívání. Poté již funguje zcela autonomně a uživatel pouze nosí tísňové tlačítko pro případ nouze. Ostatní prvky fungují bez obsluhy.